سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقیاس انتخاب لمنینت سرامیکی و روکش کامپوزیت درجه یک

عزیزان گرامی اگر دندان های شما سرامیکی یا کامپوزیتی هستند که دندانپزشک شما به درستی لمینت قرار نداده است ، این احتمال میرود که باکتری ها و پلاک ها در خلأ دندان ها و روکش ها جمع شوند. و از عمر دندان شما بکاهند مثلا برخی از بیماران به روکش دندان حساسیت دارند که می تواند باعث ایجاد حساسیت شود. اگر لمینت کامپوزیت دندان به درستی نصب نشده است ، یا اگر دندانها به درستی از نظر ارتفاع تنظیم نشده باشند ، مشکلات انسداد ایجاد می شود و جویدن غذا دشوار خواهد شد. اگر بعد لیمنت دندان حساسیت به سرما و گرما احساس ناخوشایند هنگام جویدن غذا سوزش و التهاب لثه اگر به مدت طولانی مبتلا به التهاب لثه بوده اید یا درد شدید است ، حتما برای معاینه به دندانپزشک خود رفته و مشکل را بازگو نمایید.


ایا لمینت دندان میشکند :

با کذشت زمان ، دندان های شما می توانند به دلیل رعایت نشدن بهداشت دهانی یا مراقبت نا صحیح از روکش ها ، لمینت ها یا روکش های مصنوعی دچار ترک خوردگی ، بشوند. به طور معمول ، پس 15 سال کمتر یا بیشتر، روکش های دندانی لمینت به طور طبیعی دچار این مشکل می شوند و باید عوض بشوند.


ایا لمینت دندان میشکند


روکش های کامپوزیت و لمینتی های دندانی برای حفاظت از دندان های آسیب دیده شما یا پوشاندن عیب دندان ، مثل تغییر شکل و تغییر رنگ دندان ها ، هر کدام در مورد صلاح دید توسط دندان پزشک استفاده میشوند. روکش های مختلف دندان از نظر رنگ ، ساختار ، شکل و روش درمان بسیار متفاوت است. رنگ روکش های انتخاب شده توسط خودتان برای استفاده در کامپوزیت های دندانی یا لمینت های دندانی ممکن است به هیچ وجه تغییر نکرده یا سفید نشوند. پس ، اگر قصد دارید دندان های خود را سفید بفرمایید ، پیشنهاد می کنیم قبل از انجام درمان ارتودنسی لبخند دندان های خود را سفید نمایید و بعدش رنگ مناسب را برای بازگرداندن زیبایی و روکش دندان انتخاب بفرمایید.


مزایای لمینت و کامپوزیت دندان را برایم توضیح دهید:

محافظت از ساختارهای ضعیف دندان جلوگیری از گسترش ترک دندان کاربرد برای ترمیم بعد از عصب کشی استفاده صحیح از شکستگی دندان اصلاح عملکرد دندان با جویدن غذا پس از شکستگی دنداناصلاح رنگ بد دندان اصلاح شکل ، طول و عرض دندان اصلاح تغییر شکل دندان اصلاح جزئی دررفتگی دندان ها پس نیست زمان زیادی را صرف انجام فرآیند ساخت قالب و روکش سرامیک با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند فناوری جاده ای که امروزه توسط بسیاری از دندانپزشکان زیبایی استفاده می شود ، کنید. چون همه این مراحل را می توان در جلسه اول به صورت دیجیتالی و در یک چشم بهم زدن انجام بهدید.



مزایای لمینت و کامپوزیت دندان را برایم توضیح دهید


تفاوت های بین لمینت سرامیکی و روکش کامپوزیت :

هر دو لمینت دندان سرامیکی و روکش کامپوزیت برای از بین رفع زردی و بدشکلی دندان استفاده خواهند شد ، در طرح های لبخند استفاده می شود و می تواند در هر رنگی که شخص می خواهد استفاده شود ، از رنگ دندان گرفته تا روشن و بسیار سفید. برای دندانهایی که در لبخند قابل مشاهده میباشند، به طور حتم توصیه می شود که در برنامه درمانی حدود 6-10 دندان در فک بالا و فک پایین لحاظ نمایید. برای هر دو این درمانها ، کفایت این درمانها با بررسی دقیق دندانها ، ارتباط دندانهای فک بالا و فک پایین با یکدیگر و ارتباط فک بالا و فک پایین با صورت شخص در جلسه معاینه تعیین می شود. برای بیمار ممکن است یک یا هر دو این درمانها به فرد داده شود. گاهی اوقات درمان اولیه قبل از روکش یا لمینت مورد نیاز است. به عنوان مثال ، جراحی تراز کردن یا لیفت لثه برای یک یا چند دندان یا تمام دندانهایی که در لبخند قابل مشاهده است.

روکش کامپوزیت


روکش کامپوزیت:


اشاره کنیم روکش های کامپوزیتی پوشش هایی هستند که مستقیماً توسط دندانپزشک به مدت یک جلسه (تقریباً چند ساعت در فک) روی دندان ها اعمال می شوند و نیازی به برش و فرم دهی دندان ها ندارند و در همان جلسه تکمیل می شوند. جنس این کامپوزیت روکش نوع خاصی از مواد ترمیم کننده زیبایی همرنگ دندان است که زیبایی و اصول تشریحی دندان را می شناسد و با مهارت و دقت بالایی روی دندان قرار می گیرد و هنگامی که با دقت جلا داده شود ، به هیچ وجه باعث التهاب لثه یا بوی بد دهان نمی شود و در طول سالها فقط تغییر رنگ جزئی دارد.


تفاوت بین کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی در چیه



تفاوت بین کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی در چیه :


تفاوتش در جنس سرامیک تقریبا دو هفته و یک جلسه برای روکش های مصنوعی به طول می انجامد.روکش های کامپوزیت نیازی به تراش و قالب گیری نیست. لمینت های سرامیکی نیازی به پرداخت ندارند ؛ روکش های کامپوزیت نیاز به پرداخت در فواصل 1 سال یا بیشتر دارند.همانطور که کامپوزیت ها می توانند در صورت انجام نادرست توسط دندانپزشک مضر باشند ، لمینت های دندانی نیز عملکرد ضعیفی دارند و در صورت عدم رعایت اصول زیبایی ، نتایج مطلوب را بدست می آورند. با این حال ، به طور کلی ، لامینت های سرامیکی نسبت به لامینت های کامپوزیت مقاوم تر هستند و به دلیل خاصیت جذب نور و بازتابندگی پرسلن مینای دندان ، طبیعی تر و شبیه دندان های طبیعی هستند و همچنین ثبات رنگ لامینت های سرامیکی بسیار بیشتر است.


من نمیدانم لمینت دندان چیست :

لمینت دندان روکش های نازکی هستند که به صورت سفارشی از مواد همرنگ دندان ساخته می شوند. این روکش ها به سطح دندان ها متصل می شوند تا شکل ، اندازه ، رنگ و ظاهر کلی آنها را افزایش دهند.لمینت های چینی با لایه های مختلف پرسلن ساخته می شوند که با مینای دندان و پوشش های چسبناک جایگزین می شوند. لمینت های چینی نسبت به روکش های چینی کمتر تهاجمی هستند. نیازی به تراشیدن دندان های خود ندارید. آماده سازی ساده برای پیوستن به لمینت دندان بدون آسیب رساندن به دندانهای طبیعی لازم است.

مزایای لمینت دوام و طول عمر


روکش های مصنوعی انتخاب خوبی نیستند زیرا لکه دار می شوند.

این نوع روکش نیاز به آماده سازی کمتر دندان دارد. از طرف دیگر ، روکش های پرسلن به طور کلی گرانتر از روکش های مصنوعی هستند و برای نصب نیاز به حذف مینا دارند. اگر خراب شده یا آسیب دیده باشد ، قابل تعمیر نیست. با این حال ، آنها دوام بیشتری دارند و ظاهر طبیعی تری دارند. این روکش ها می توانند بیش از 10 سال دوام داشته باشند.


مزایای لمینت دوام و طول عمر :

اگرچه کامپوزیت ها دارای مزایای زیادی هستند ، اما نمی توان آنها را در چند حالت با لامینت مقایسه کرد: دوام. لامینت ها بسیار قوی تر از کامپوزیت ها هستند (با وجود پیشرفت در مواد کامپوزیتی در سال های اخیر).متوسط ??عمر مفید لمینت 15-10 سال است. با این حال ، اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال کنید ، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. عمر مفید کامپوزیت حدود 7-5 سال است.لمینت زمان بیشتری می برد زیرا لمینت در آزمایشگاه آماده می شود. با این وجود ، دندانپزشکان به طور فزاینده ای از فناوری CAD/CAM برای تسریع روند استفاده می کنند. اگر در حال برنامه ریزی برای لمینیت هستید ، مهم است که انواع تکنیک های دندانپزشک خود را مرور کنید ، و در نهایت این امکان وجود دارد که مدت کل درمان خود را کاهش دهید.

 لمینت


کدام روکش طبیعی تر به نظر می رسد:


لمینت ها طبیعی تر هستند و روکش های مصنوعی هنگام جلا دادن طبیعی تر به نظر می رسند. کدام روش برای مشکلات جدی تر مناسب است؟ اگر دندان های شما بزرگ ، آسیب دیده ، شکسته یا دارای شکاف هستند ، دندانپزشکان روکش پرسلن را توصیه می کنند.


بهبود لبخند شما همیشه به تغییرات بزرگ نیاز ندارد. لمینت برای لبخند روشن تر و سفیدتر که می تواند تا بیست سال برای شما دوام بیاورد روکش لمینت را یک ماسک نازک و بادوام در نظر بگیرید که می تواند روی دندان های طبیعی شما اعمال شود. هنگامی که روکش ها روی دندان های شما اعمال می شوند ، ظاهر دندان های شما بلافاصله تغییر می کند و زیبا میشودروکش ها از پوسته بسیار نازکی از پرسلن ساخته شده اند. پرسلن با دقت انتخاب شده است تا با ظاهر و رنگ دندان های شما مطابقت داشته باشد.بسیاری از بیماران استفاده از لامینت ها را انتخاب می کنند زیرا آنها گزینه درمانی مقرون به صرفه ای هستند.



نگهداری لمینت دندان


اگر روزانه قهوه یا چای می نوشید ، سعی کنید نوشیدنی را از طریق نی میل کنید. این کار تماس را به حداقل ممکن می رساند و خطر لکه گیری را کاهش می دهد. جویدن غذاهای بسیار سخت ، مانند یخ ، مغز ذرت بو داده یا آب نبات سفت ، می تواند درمان شما را به طور جدی به خطر بیاندازد.هیچ روکش آماده ای از جنس پرسلن تقویت شده از رزین سخت اما زیبا ساخته نشده است.


ونیرهای کامپوزیت آمینه قابل تعمیر هستند



ونیرهای کامپوزیت آمینه قابل تعمیر هستند:


با گذشت زمان، آسیب به روکش های دندانی شما می تواند کاملاً اجتناب ناپذیر باشد. سپس دیگر لازم نیست ونیرهای کامپوزیت لمینیت خود را تعویض کنید. دندانپزشک زیبایی ماهر ما ساحل بوندی می تواند آنها را تعمیر کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع روکش های دندانی این است که واقعاً قابل ترمیم هستند. هنگامی که بخشی از روکش‌های شما شکسته یا کنده می‌شود، می‌توان رزین کامپوزیت بیشتری اضافه کرد و روی ناحیه آسیب‌دیده قالب‌گیری کرد تا ونیرهای دندانی را به بهترین حالت خود بازگرداند.اگر آسیب به دندان جزئی باشد، ممکن است بتوانید آن را با باندینگ زیبایی برطرف کنید. شکل ساده تر دندانپزشکی زیبایی، باندینگ دندان اغلب بدون استفاده از ماده بیهوشی (به جز روش پرکردن) انجام می شود و معمولاً فقط به یک بار مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد.


مسواک زدن لمینت :

خمیر دندان ارزان می تواند بیش از حد ساینده باشد. از خمیر دندان بسیار ملایمی استفاده کنیددندان ها را در معرض ضربه های قوی یا اجسام سخت قرار ندهید.از نخ دندان استفاده کنید و دندان های خود را با دقت مسواک بزنید به دفعات مصرف غذا و قرار گرفتن در معرض باکتری های روی دندان خود توجه کنید. اگر دوست دارید میان وعده بخورید، دندان‌هایتان پلاک زیادی جمع می‌کنند بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان انجام دهید این است که وعده خوردن غذا خود را به سه وعده در روز و یک میان وعده در روز محدود بفرمایید .


نکته اخر :

روکش های دندانی 1 قطعات نازکی از چینی درجه پزشکی هستند که در جلوی دندان ها چسب می شوند تا لبخند را برای چشم دلپذیرتر کنند. آنها برای هر بیمار جداگانه ساخته شده اند تا جذاب ترین ظاهر ممکن را ایجاد کنند. ونیرها همرنگ دندان هستند و نور را تقریباً مانند دندان های طبیعی منعکس می کنند. و به راحتی لک نمی‌شوند، بنابراین برای افرادی که به دنبال ظاهر کمال هستند، انتخابی عالی هستند. اگر به دنبال رفع مشکلات زیبایی دندان‌های خود هستید، روکش‌های چینی راه آسانی برای این کار ارائه می‌دهند.